Πολύς κόσμος τώρα τελευταία αναφέρεται στην <<εκποίηση της δημόσιας περιουσίας>> με αφορμή την ενδεχόμενη πώληση μονάδων της ΔΕΗ. Πατάει πάνω σ’ αυτή τη φράση σαν να παραχωρούμε ένα νησί ή το σπίτι μας σε ένα ξένο. Τι είναι όμως πραγματικά η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας;
Οι μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας, δημόσιες ή μη είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Αυτό σημαίνει ότι ένα μικρό ή μεγάλο κομμάτι μετοχών είναι σε δημόσια διαπραγμάτευση. Ούτως ειπείν όποιος έχει λεφτά αγοράζει ελεύθερα όποια εταιρία θέλει. Το κράτος όταν ήθελε μετρητά άμεσα, πουλούσε μετοχές. Έτσι έφυγε το μεγαλύτερο κομμάτι του ΟΤΕ, έτσι έφυγε η Εθνική. Τότε δεν είδα κανέναν να μιλάει για ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των δημόσιων εταιριών λειτουργεί με ζημιές. Αυτό οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους:
α) Εξωφρενικοί μισθοί και επιδόματα με τις ευλογίες πάντοτε της πολιτικής ηγεσίας και με το αζημίωτο φυσικά.
β) ''Μυστήριες'' εργολαβίες με υπερτιμολογήσεις και μοιρασιά των λαφύρων μεταξύ στελεχών.
Αυτός είναι και ο πραγματικός λόγος πίσω από την εκποίησης κάθε εταιρίας. Το κράτος ξεφορτώνεται τα ανωτέρω α και β που ΔΕΝ μπορεί ή δεν θέλει να τα αλλάξει και τα φορτώνεται ένας ιδιώτης. Από κει και πέρα το κράτος κάθεται και εισπράττει φόρους χτίζοντας παράλληλα το νομικό πλαίσιο που θα λειτουργεί η εταιρία.
Αλήθεια τι χάσαμε δίνοντας την Ολυμπιακή; Είδατε τις τιμές των εισιτηρίων να εκτοξεύονται; Ή μήπως δεν θα έχουν ρεύμα μερικά χωριά σε περίπτωση πώλησης της ΔΕΗ όπως <<αφελώς>> ισχυρίζονται μερικοί, εκ του πονηρού; Ή μήπως θα έπρεπε να κρατήσουμε δημόσια και την ναυτιλία για να έχουν συγκοινωνία τα νησιά μας;...
Τα Blue Star χωρίς καμία επιδότηση ενώνουν την Αθήνα με όλα τα Δωδεκάνησα σε χαμηλές τιμές, γρήγορα και με άψογη εξυπηρέτηση. Ο Αγούδημος για τα ίδια δρομολόγια είχε πάρει του κόσμου τις επιδοτήσεις, έκανε τον διπλάσιο χρόνο για να φτάσει στον προορισμό του και είδαμε την κατάληξη στα κανάλια, με μηνύσεις και αλληλοκατηγορίες για μίζες. Εν τέλει έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ Blue Star και Αγούδημου. Διαλέγετε και παίρνετε.
Τα Blue Star χωρίς καμία επιδότηση ενώνουν την Αθήνα με όλα τα Δωδεκάνησα σε χαμηλές τιμές, γρήγορα και με άψογη εξυπηρέτηση. Ο Αγούδημος για τα ίδια δρομολόγια είχε πάρει του κόσμου τις επιδοτήσεις, έκανε τον διπλάσιο χρόνο για να φτάσει στον προορισμό του και είδαμε την κατάληξη στα κανάλια, με μηνύσεις και αλληλοκατηγορίες για μίζες. Εν τέλει έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ Blue Star και Αγούδημου. Διαλέγετε και παίρνετε.